Ako efektívne zariadiť kanceláriu

V dnešnom článku sa budeme venovať časti bývania v ktorej sa predovšetkým pracuje. Či už ide o prenajaté priestory alebo pracovne v domácnosti je veľmi dôležité, aby sa človek cítil pohodlne a mohol v kľude pracovať.

Pracovať z domu alebo zvoliť prenájom?

V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že v izbe v ktorej spíme by sme nemali pracovať. Telo si časom zvykne, že v posteli alebo v spálni pracujeme a nie len spíme, a môžu nastať problémy so zaspávaním. Práve preto je dobré sa zariadiť tak, aby sme si oddelili oddychovú zónu v dome od tej pracovnej.

Ďalšia výhoda je, že si takýmto spôsobom môžete urobiť vlastnú izbu, kde vám dá zvyšok rodiny pokoj. Ak nemáte k dispozícií samostatnú izbu v dome či byte, máte možnosť urobiť si menšiu pracovňu v obývačke, no je dosť možné, že budete pri práci často vyrušovaný. Urobiť si vlastný kútik môžete pomocou knihovne alebo drahšia možnosť, no efektívna, pomocou sklenených stien.

Ak predsa len uprednostníte pokoj a kľud pred menšou prerábkou obývačky, máte možnosť si kanceláriu prenajať. Cena prenájmu sa často odvíja od lokality alebo prostredia, kde kancelária sídli. Odporúčame hľadať kancelárie blízko vášho domova, aby vás neodradilo cestovanie alebo ďalšie náklady spojené s cestovaním.

Čo by nemalo v kancelárií chýbať

Niektoré ponuky prenájmov zahŕňajú aj zariadené priestory. Táto cena je síce vyššia, no nemusíte si nakupovať vlastný nábytok, ale stačí vám iba váš pracovný počítač či notebook.  V pracovni či kancelárií by ste určite nemali zabudnúť na stôl a odkladacie priestory. Určite sa zíde elektronika ako je tlačiareň, kvalitné reproduktory aby ste mohli pri práci počúvať hudbu či skartovač.

Ak vám záleží na životnom prostredí, prípadne vám nerobí problém recyklovať, určite si urobte priestor na papier, ktorí by inakšie šiel do koša. Dôležitý je samozrejme aj samotný kôš na ostatný druh smetí.

Veľmi dôležité je sedenie za stolom, preto naozaj neodporúčame lacné stoličky, ktoré začnú po krátkom čase vŕzgať a nemajú dobrý vplyv na vašu chrbticu. Sedieť by ste mali tak, aby ste dočiahli nohami na zem. Dobré sú stoličky s lakťovými opierkami, kedy si môžete počas práce pohodlne vyložiť ruky. Nastavenie výšky by malo byť samozrejmosťou.

Okrem práce aj pohodlie

Určite by sme nemali zabudnúť aj na pohodlie. Určite vás niekto príde navštíviť, či už sa jedná o zákazníka alebo rodinného príslušníka. Mali by ste sa teda poobhliadnuť po gauči alebo sedacej súprave. Veľkosť záleží od dostupného priestoru. Taktiež v prípade, že nemáte svoj deň, alebo sa neviete dokopať ku práci budete mať možnosť oddýchnuť si.

Ak viete, že budete mať časté návštevy, je dobré obhliadnuť sa po kvalitnejšom nábytku. V kľude v jemných farbách ako je napríklad sedačka na obrázku nižšie. Kožené alebo polokožené gauče už vyšli z módy a lacné verzie zvyknú praskať, čo nevypadá vôbec dobre. Avšak kvalitné kožené sedačky majú aj svoje výhody. Vydržia naozaj dlho a jednoducho sa dajú vyčistiť.

TV alebo hracie konzoly ako je napríklad xbox či PSP, by vás mohli od práce rozptyľovať no je na vás, či im podľahnete. Ak budete v kancelárií tráviť veľa času, môžu byť dobrými spoločníkmi na odreagovanie.

Doplnky

Príjemné prostredie môžeme dotvoriť pomocou kvetov vo farebných kvetináčoch, rôznymi soškami alebo obrazmi. To už je na vás, no dobré je priestor nezapĺňať zbytočnosťami. Nemali by ste zabudnúť aj na knižnicu, do ktorej si môžete okrem kníh prehľadne uložiť pracovné dokumenty.  Snažte sa všetko spolu doladiť, pretože aj keď sa jedná „len“ o pracovňu, budete v nej tráviť dlhé hodiny a preto je naozaj dôležité, aby ste sa cítili príjemne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *