Ako rýchlo kúpiť matrac?

Na kúpu nového matraca sa dá pozerať z rôznych pohľadov. Môžete vyberať ten najkrajší matrac. Môžete mať záujem o ten najlepší či najlacnejší matrac. Ako väčšina činností v živote, aj pri kúpe nového matraca je potrebné myslieť ekonomicky. Ekonomika kúpy nového matraca však nie je iba o peniazoch. Do úvahy je potrebné zahrnúť aj čas. U tu nejde iba o známu vetu spájajúcu čas s peniazmi.

V ideálnom prípade by ste si vybrali optimálny matrac okamžite. Proces výberu, získavania informácii by bol dlhý nula sekúnd. V skutočnosti to však tak nefunguje. Od momentu rozhodnutia, že si ide kúpiť nový matrac, prejdete viacerými štádiami. Najskôr získavate všeobecné informácie. Potom konkrétnejšie informácie. Celé to potom prejde do návštevy predajne – či už kamennej alebo internetovej. Návšteva predajne však nemusí byť konečným štádiom. Takýchto návštev môžete absolvovať niekoľko. Obchody môžete obchádzať v rámci zhromažďovania informácií. Alebo len jednoducho nebudete schopní sa rozhodnúť. Zahltení množstvom často protichodných informácií budete mať ťažkosti spraviť konečné rozhodnutie.

Cieľom tohto článku je takejto situácii sa vyhnúť. Výberom matraca vôbec nemusíte stráviť veľa času. Nikdy to nebude nula sekúnd, celý proces by však určite nemal trvať dni či dokonca týždne. Teda za predpokladu, že takýto dlhý proces vyložene nevyhľadávate a celý nákupný proces si nevychutnávate. Aj to sa dá pochopiť. Veď za matrac treba platiť. Dumanie nad týmto kusom domácnosti je však zadarmo. Rovnako ako obzeranie matracov v predajniach, ich testovanie, ohmatávanie a podobne.

Ako to ide najrýchlejšie?

Ak chcete kúpiť matrac, tak najrýchlejšie to zvládnete, keď nad tým nebudete ani sekundu premýšľať. Prídete do predajne a zoberiete prvý matrac, ktorý vám padne do oka. Navštívite internetový obchod a kliknete na matrac, ktorý sa vám zapáči. Aj takto to ide. S takýmto prístupom si však koledujete o problém. V predajniach sa totiž nachádza množstvo zlých matracov. A ešte viacej je tam takých matracov, ktoré sa pre vás jednoducho nehodia.

Omnoho lepší spôsob nákupu matraca je nechať si poradiť. Namiesto toho, aby ste sami zisťovali informácie, opýtate sa niekoho, kto nimi disponuje. Problém je však v tom, že vy takéto informácie neviete posúdiť. Neviete tak posúdiť, kto vie poradiť a kto nevie. Z tohto dôvodu tu do hry vstupuje dôvera.

Ak dôverujete nejakému kamarátovi či známej, že sa v matracoch naozaj vyzná, tak mu zavolajte a spýtajte sa. Za pár minút môžete mať vybavený výber matraca. Avšak, čo spraviť, ak vo svojom okolí nemáte nikoho, kto by rozumel matracom?

V takomto prípade budete musieť osloviť predavačov či predavačky. Veď nato predsa tieto profesie existujú, nie? Aby poradili ľuďom pri kúpe tovaru. Takto to aj je. Problém je však v tom, že motivácia predavača nie je vám vybrať ten najlepší matrac. On vám ho síce môže vybrať, ale to nič nehovorí o jeho motivácii. Motiváciou každého predavača je z princípu na vás čo možno najviac zarobiť. A rozdiel medzi dobrým a zlým predajcom v tomto zmysle je v tom, že dobrý predajca myslí dlhodobo, a zlý krátkodobo. Dobrému predajcovi záleží na tom, aby ste sa k nemu vrátili aj nabudúce. Zlý predajca chce zarobiť teraz a nezaujíma ho to, čo sa stane, keď opustíte brány predajne. Predaj matracov je v tomto smere trochu špecifický, keďže matrac nie je vec dennej spotreby. Ak si kúpite dobrý matrac,  a budete s ním spokojní, tak do predajne sa vrátite tak po 10 rokoch. A to je pomerne dosť.

Takto dobrého predajcu nemusí motivovať ani tak možnosť opätovného nákupu, ako vaša schopnosť robiť mu dobrú či zlú reklamu. Ak si kúpite matrac, s ktorým ste spokojní, tak existuje veľká pravdepodobnosť, že predajcu matracov odporučíte svojim blízkym či známym.

O radu, ktorý matrac si kúpiť, môžete samozrejme požiadať prvú predavačku, ktorú stojí blízko matracov. Oveľa lepšie je však aspoň na pár sekúnd popremýšľať.

K lepšiemu výsledku sa takmer vždy dopracujete, ak oslovíte predajcu, ktorý sa matracom rozumie. Tie matrace zas nie sú až taká veda, aby to nezvládol aj bežný predajca. Preto je potrebné hľadať vhodnú predajňu. Vo všeobecnosti možno povedať, že lepšou voľbou sú špecializované predajne. V predajni, kde predávajú matrace, sa čosi nalepí na každého predavača. V takejto predajni majú možnosť sa špecializovať. Ťažko to môžete očakávať od niekoho, kto predáva všetko od papúč cez matrace až po nočné lampy.

Ideálne je však vojsť do predajne, kde majú cielene zaškolený personál. Takáto predajňa nemusí byť nevyhnutne veľká. Pokojne môže ísť aj o predajňu, kde predáva iba jej majiteľ. Podnikať s matracmi však nemožno bez toho, aby ste tomu nerozumeli.

Najväčšiu šancu však máte naraziť na špecializované predajne, ktoré majú obmedzenú ponuku značiek matracov. Jednoducho možno povedať, že sa špecializujú na jednu či viacero značiek, ktoré poznajú a za ktoré sa môžu do určitej miery zaručiť. Aj na našom trhu sa totiž nachádza množstvo matracov, ktorých pôvod je len ťažké vypátrať. A pokiaľ nepoznáte pôvod matraca, tak len ťažko viete odhadnúť jeho kvalitu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *